ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ ПЛАТІЖНИМИ КАРТКАМИ
ВИЗНАЧЕННЯ ТА СКОРОЧЕННЯ
Картковий рахунок – поточний рахунок, операції за яким можуть здійснюватися з використанням спеціальних платіжних засобів.
ПАТ «Банк інвестицій та заощаджень» (надалі - Банк) – головний Банк та відділення.
Персональний ідентифікаційний номер (надалі - ПІН) - набір цифр або
набір букв і цифр ,відомий лише держателю платіжної картки і потрібний
для його ідентифікації під час здійснення операцій з використанням
платіжної картки.
Процесингова установа – юридична особа–учасник платіжної системи, яка здійснює процесинг.
Визначення «Власник рахунку», «Держатель», «Довірена особа» та інші
вживаються далі за текстом цих Правил у такому ж значенні, в якому вони
наведені в Договорі поточного рахунку, за яким операції можуть
здійснюватися з використанням спеціальних платіжних засобів.
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Дані правила визначають порядок використання Карток Банку
Держателями та розроблені з метою недопущення шахрайських операцій, які
можуть бути здійснені з використанням Карток.
1.2. Держатель повинен обовязково дотримуватись нижченаведених правил з метою безпечного використання Картки.
2. ВИДАЧА, ЗБЕРІГАННЯ ТА ТЕРМІН ДІЇ КАРТКИ
2.1. Держатель отримує Картку у Банку після пред’явлення документа,
який посвідчує його особу. При отриманні Картки Держатель повинен
поставити свій підпис на її зворотньому боці кульковою ручкою на смузі
для підпису в присутності відпвідального працівника Банку.
За відсутності підпису Держателя на Картці існує можливість використання Картки з метою здійснення шахрайських операцій.
Відсутність або невідповідність підпису Держателя на Картці є
законною підставою для відмови у прийнятті Картки до обслуговування, а
також її вилучення.
2.2. До Картки додається спеціальний конверт (ПІН-конверт), що
випускається у одному примірнику і передається Держателю в неушкодженому
стані, який містить в собі інформацію про ПІН.
Для кожної Картки ПІН є унікальним. Правильний набір ПІНу
забезпечує можливість здійснення операцій з Карткою. Держатель не
повинен тримати ПІН разом із карткою. Забороняється називати будь-кому
ПІН, у тому числі родичам, знайомим, працівникам банку, касирам та
особам, які намагаються допомогти вам під час використання Картки.
Забороняється записувати ПІН на Картці або в будь-якому іншому місці,
яке може бути доступне іншим особам чи зберігається разом с Карткою.
2.3. Держатель зобов’язаний докласти всіх зусиль для запобігання
пошкодженню Картки, втраті, викраденню Картки та ПІНу або їх
використання іншою особою.
Зверніть увагу на умови зберігання та використання Картки. Не
піддавайте Картку механічним, температурним та електромагнітним діям, а
також уникайте потрапляння на неї вологи. Картку не можна зберігати
разом з мобільним телефоном, побутовою та офісною технікою, а також
поблизу металевих предметів та інших магнітних носіїв/пристроїв.
2.4. Термін дії Картки вказаний на її лицьовій стороні. Картка є
дійсною до 24 години останнього календарного дня місяця, який вказаний
на ній. По закінченню терміну дії або у випадках втрати, пошкодження чи
крадіжки Картки Держатель може звернутися до Банку із заявою про її
поновлення (перевипуск). Попередню Картку Держатель зобов’язаний
повернути в Банк.
У випадку, якщо до карткового рахунку за заявою Власника рахунку
були випущені Картки на ім’я Довірених осіб, відповідльність за їх
повернення до Банку по закінченню терміну дії несе Власник рахунку.
3. ВИКОРИСТАННЯ КАРТКИ
3.1. Картку має право використовувати лише Держатель, чиє ім’я,
прізвище та підпис проставлено на ній. У випадку, якщо Картка
неперсоніфікована, нею може користуватись лише Держатель, підпис якого
проставлений на зворотному боці Картки.
3.2. Карткою можна розраховуватися за товари та послуги в
термінальній та торгівельній мережі, де розміщені логотипи платіжної
системи VISA International, а також отримувати готівкові кошти в
банкоматах та відділеннях банків, які обслуговують картки платіжної
системи VISA International.
Чеки банкоматів та квитанції платіжних тарміналів, отримані при
проведені операції з використанням Картки, необхідно зберігати до
моменту отримання виписки про рух коштів за картковим рахунком. Дані
документи можуть бути використані при розв’язанні спірних питань.
4. ЗДІЙСНЕННЯ ОПЕРАЦІЙ ЧЕРЕЗ БАНКОМАТ
4.1. Рекомендуємо здійснювати операції з використанням Картки через
банкомати, які встановлені в безпечних місцях (наприклад, в установах,
банках, великих торговельних комплексах, готелях, аеропортах тощо).
4.2. Не використовуйте пристрої, які потребують уведення ПІНу для доступу в приміщення, де розташовано банкомат.
4.3. Перед використанням банкомата огляньте його щодо наявності
додаткових приладів, які не відповідають його конструкції та розташовані
в місці набору ПІНу, та в місці (отвір), призначеному для приймання
карток (наприклад, наявність нерівно встановленої клавіатури для набору
ПІНу). У разі виявлення зазначеного не використовуйте такий банкомат.
4.4. Якщо клавіатура або місце для приймання Карток банкомата
обладнані додатковими пристроями, що не відповідають його конструкції,
не використовуйте його для здійснення операцій і повідомте про це банк
за номером телефону, який зазначено на банкоматі.
4.5. Не застосовуйте фізичну силу, щоб вставити Картку в отвір
призначений для приймання платіжних карток. Якщо Картка легко не
вставляється, то не використовуйте такий банкомат.
4.6. Набирайте ПІН таким чином, щоб особи, які перебувають поруч,
не змогли його побачити. Під час набору ПІНу прикривайте клавіатуру
рукою.
4.7. Якщо банкомат працює некоректно (наприклад, довгий час
перебуває в режимі очікування, мимоволі перезавантажується), відмовтесь
від послуг такого банкомата, відмініть поточну операцію, натиснувши на
клавіатурі кнопку ”Відміна” (”Отмена” чи ”CANCEL”) і дочекайтесь
повернення Картки.
4.8. Після отримання готівки в банкоматі необхідно її перерахувати
та переконатись у тому, що Картка була повернена банкоматом, дочекатись
видачі чека в разі його запиту і тільки після цього відходити від
банкомата.
5. БЕЗГОТІВКОВІ РОЗРАХУНКИ ЗА ТОВАРИ ТА ПОСЛУГИ
Для розрахунку за товари та послуги в торгівельній мережі Картка
надається працівнику підприємства сфери торгівлі та послуг. Відповідно
до правил здійснення розрахунків за товари с використанням
Картки, підприємство може вимагати надати паспорт або інший документ, що
посвідчує особу Держателя.
Розраховуючись Карткою, Держатель повинен слідкувати, щоб усі операції з Карткою здійснювалися в його присутності.
Впевнившись в тому, що Картка є дійсною, та в правах покупця як
Держателя Картки, працівник підприємства сфери торгівлі та послуг
проводить операцію. Для цього він поміщає Картку до платіжного
терміналу, після чого Держатель Картки повинен набрати на клавіатурі
терміналу свій ПІН (у деяких випадках введення ПІНу не вимагається). З
терміналу роздруковується квитанція в двох примірниках, на яких
зазначені данні Картки, торгової точки, сума та дата операції. Держатель
повинен уважно перевірити правильність всіх даних та підписати
квитанцію. Підпис на квитанції повинен співпадати з підписом на Картці.
Забороняється підписувати чисті бланки квитанції.
Якщо працівник підприємства торгівлі не впевнений в ідентичності
підпису, він має право відмовити в здійсненні розрахунків з
використанням Картки та запропонувати інший засіб оплати, наприклад,
готівкою. У такому випадку працівник підприємства торгівлі зобов`язаний
скасувати операцію, здійснену з використанням Картки, та видати
квитанцію,яка підтверджує скасування операції.
Після того, як працівник підприємства торгівлі належним чином
оформив квитанцію платіжного терміналу, перевірив підпис і провів
операцію розрахунку за товар з викорисатнням Картки, він зобов`язаний
видати Держателю примірник такої квитанції, роздрукований з терміналу, а
також чек, роздрукований з касового апарата підприємства (за наявності
касового апарата) або інший документ підприємства, який засвідчує
кількість, ціну та вид придбаних Держателем товарів/послуг.
Якщо оплачені по Картці товар, робота або послуга повернені чи не
отримані, Держатель повинен одержати від працівника підприємства
торгівлі зворотній рахунок (credit voucher), що містить номер Картки,
суму повернення та підписи працівника підприємства та Держателя. В
такому випадку повернення вартості товару, роботи або послуги
підприємством торгівлі здійснюється безготівковим шляхом на Картку
Держателя протягом 45 днів після оформлення зворотного рахунку (credit
voucher).
У випадку, якщо по зворотному рахунку (credit voucher) кошти
неотримані протягом 45 днів, Держатель повинен повідомити про це Банк
для врегулювання питання з підприємством торгівлі.
При використанні Картки для сплати товарів (послуг) в мережі
Інтернет операції проводиться з ручним введенням даних Картки. Для
здійснення оплати необхідно ввести на Інтернет-сайті магазину: номер
Картки, строк її дії та код CVV2, що складається з трьох останніх цифр,
надрукованих на смузі для підпису Картки поряд з повним або скороченим
номером Картки, який міститься на зворотньому боці Картки.
У випадку виявлення факту списання коштів з Карткового рахунку по
операціях, які не проводилися, необхідно звернутися до Банку для
блокування Картки. У разі списання коштів з Карткового рахунку, в
результаті проведення операцій в Інтернеті з введенням коду CVV2, Банк
залишає за собою право не приймати ніяких заяв від Власника рахунку. У
разі незгоди Власника рахунку з такими списаннями, опротестування може
здійснюватися тільки у відповідності з правилами міжнародної платіжної
системи Visa International.
6. ВИПАДКИ ВИЛУЧЕННЯ КАРТКИ
6.1. Картка може бути вилучена у Держателя уповноваженим
працівником установи, де Держатель має намір отримати готівку чи
розрахуватися з використанням Картки. Держателю повинні пояснити причину
вилучення Картки.
6.2. Банкомат може вилучити Картку по причині несправності, в разі
перевищення ліміту кількості спроб неправильного введення ПІНу або за
розпорядженням Банку.
6.3. У всіх випадках вилучення Картки, Держателю слід повідомити
про цей факт Банк або Процесингову установу для негайного блокування
Картки. У випадку вилучення Картки банкоматом, Держатель може звернутись
до Банку. Рішення про повернення Картки Держателю приймається банком,
якому належить банкомат, на власний розсуд. Якщо банк прийме рішення про
можливість повернення Картки, Держатель повинен звернутись до Банку з
письмовою заявою про розблокування Картки. В такому випадку
Держатель несе особисту повну відповідальність за подальше використання
Картки, яка була затримана.
Банкомат автоматично вилучає Картку після третьої спроби невірного
введення ПІНу. Гроші та Картку, які Держатель не встигає забрати в
банкоматі впродовж 35 секунд після появи відповідного повідомлення на
екрані банкомату, також автоматично вилучаються і блокуються до
з’ясування обставин.
7. ВИПАДКИ ВТРАТИ АБО КРАДІЖКИ КАРТКИ
7.1. В разі втрати або крадіжки Картки, або якщо ПІН став відомий
іншим особам, Держателю необхідно негайно повідомити про це Банк або
Процесингову установу для блокування Картки. При усному зверненні
Держателя з цього приводу необхідно назвати передбачене для таких
випадків кодове слово (пароль). Чим скоріше Держатель проінформує про
втрату або крадіжку Картки, тим менша ймовірність, що хто-небудь, без
його відома, спробує нею скористатися. Блокування картки не позбавляє
Держателя від ризиків за операціями, проведеними з використанням
втраченої/викраденої Картки або ПІНу до моменту блокування картки,
обов’язку оплати (відшкодування) Банку заборгованості за операціями,
проведеними з використанням втраченої/викраденої Картки або ПІНу до
моменту блокування картки. Для блокування Картки в Процесинговій
установі необхідно повідомити номер Картки або номер Карткового рахунку,
до якого була випущена ця Картка та кодове слово (пароль). При
блокуванні Картки в Банку достатньо назвати прізвище, ім’я, по батькові
та кодове слово (пароль). При необхідності працівник Банку може спитати і
інші ідентифікаційні дані.
7.2. Після усного звернення необхідно надати в Банк письмову заяву для
підтвердження факту втрати або викрадення Картки та отримання нової
Картки. Інформація про втрачену або викрадену Картку повинна містити
номер Картки, термін її дії, П.І.Б. Держателя.
7.3. Банк залишає за собою право передати отриману інформацію у
розпорядження правоохоронних органів для вжиття необхідних заходів.
7.4. При виявленні Картки, яка раніше була заявлена як втрачена або
викрадена, Держатель зобов’язаний негайно сповістити про це Банк і
повернути Картку. Забороняється використовувати недійсну, фальшиву,
підроблену чи пошкоджену Картку.
8. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ШАХРАЙСЬКИХ ОПЕРАЦІЙ
8.1. Забороняється передавати Картку будь-яким третім особам. Будь-яке використання Картки іншою особою є незаконним.
8.2. Не розголошуйте та не повідомляйте персональні дані або
інформацію про платіжну картку (номер картки, ПІН, код CVV2) на вимогу
будь-яких сторонніх осіб, у тому числі й працівників банку. У разі
виникнення такої ситуації зателефонуйте до Банку, і повідомте про цей
факт. Розголошення (повідомлення) ПІНу та коду CVV2 третій особі
розглядається як грубе порушення цих Правил і може призвести до
розірвання Договору карткового рахунку за ініціативою Банку.
Держатель не повинен використовувати ПІН в торгівельно-сервісних
мережах, які викликають підозру. В разі, якщо ПІН втрачено, не
рекомендується використовувати більше двох спроб для його вводу та
необхідно одразу звернутися до Банку.
8.3. Телефон Банку зазначено на зворотньому боці Картки. Також
потрібно завжди мати при собі контактні номери телефонів Банку, номер
платіжної картки на інших носіях інформації: у записнику, мобільному
телефоні тощо, але не разом із записом про ПІН.
8.4. З метою запобігання незаконним операціям з використанням
Картки та зняття коштів з Карткового рахунку Банком встановлено добовий
ліміт на суму та кількість операцій із застосуванням Картки. Одночасно
можливо підключити послугу оповіщення про проведені операції у вигляді
коротких текстових повідомлень на мобільний телефон (SMS).
8.5. Не рекомендується відповідати на електронні листи, у яких від
імені Банку пропонується надати персональні дані. Не потрібно відкривати
сторінки в мережі Інтернет (сайти/портали), що зазначені в листах
(уключаючи офіційну сторінку Банку в мережі Інтернет), оскільки це
можуть бути сторінки-двійники, через які можуть здійснюватися незаконні
дії/сумнівні операції з використанням даних вашої Картки.
8.6. З метою мінімізації ризиків, пов`язаних із шахрайськими
операціями рекомендується попереджати Банк у разі виїзду за кордон,
вказавши термін перебування за кордоном, в такі країни: Бразилія, Китай,
Індонезія, Гонконг, Корея, Макао, Сінгапур, Філіппіни, Тайланд, Росія,
Польща.
|